Főmenü


Teleház Dél-Alföld

Adószám:
123456789123456

Bankszámlaszám:
123456789123456

 

Belépés


Pénzügyek az MNB-től a kisfalvakig és vissza

Projekt címe: Pénzügyek az MNB-től a kisfalvakig és vissza 

Projekt azonosító: MNB 138029-1/2014

 

Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ támogatásával.

 

Projekt megvalósulása: 2014.10.30-2015.04.30

Támogatási összeg: 5.000.000 Ft

Projekt partnere: SZÓ-TÉR Egyesület

 

Projekt bemutatása:

A internetes kommunikációt meghonosító teleházak fontos szerepet töltenek be hazánk több mint kétszáz kistelepülésének információkkal való ellátásában. Pályázatunk célja, hogy az ott élők hitelesen ismerjék meg az MNB szerepét az ország pénzügyeinek irányításában, illetve a fogyasztói jogok képviseletében. Ennek megvalósítására videós interjúkat készítünk hazai szakértőkkel. A közérthető felvételeket a teleházak közreműködésével továbbítjuk a célcsoportok számára. Tervezett téma-csoportok: lakossági hitelek, megtakarítások, devizahitelesek, infláció, állampapírok, pénzügyi tudatosság. Vállaljuk ugyanakkor, hogy a kistelepülések lakosságának véleményét, problémáit összegyűjtve és rendszerezve továbbítjuk az MNB felé, - hogy e „visszacsatolással”, összegző feldolgozásban, a döntéshozók közvetlenül értesülhessenek a távoli vidékeken élők problémáiról és nehézségeiről.

Projekt célcsoportja: Magyarország teljes lakossága, különösen a kistelepülések lakosai

Résztvevő teleházak/IKSZT-k:

Baranya megye                                   Pécsi Teleház

Békés megye                                       Békésszentandrási Teleház

Borsod-Abaúj-Zemplén megye        Sajóecsegi Teleház

Csongrád megye                                Öttömösi Teleház

                                                                Röszkei Teleház

Fejér megye                                         Lepsényi eMagyarország Pont

Győr-Moson-Sopron megye             Börcsi IKSZT

Hajdú-Bihar megye                            Hajdúbagosi IKSZT

Heves megye                                      Parádi IKSZT

Komárom-Esztergom megye           Súri Teleház

Nógrád megye                                    Érsekvadkerti Teleház

Pest megye                                         Telemosoly Teleház Civilsarok

Somogy megye                                   Lengyeltóti Teleház

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye    Túristvándi Teleház

                                                               Kálmánházi Teleház

Tolna megye                                       Györkönyi Teleház

                                                               Kajdacsi IKSZT

Vas megye                                          Győrvári Teleház

Veszprém megye                               Taliándörögdi Teleház

Zala megye                                         Zalalövői Teleház

 

Az egyes teleházak által szervezett rendezvények időpontja és helyszíne: ITT

 

Igényfelmérő kérdőív

 

A kutatás eredménye: ITT

 

Videók

  1. Pénzügyi törvénykezés a parlamentben
  2. A fair bankok világa
  3. A pénz "piacán"
  4. A kormány pénztárcája
  5. Hitelek és károsultak
  6. Megtakarítások, kölcsönök
  7. Pénzügyi "vásárlói" tudatosság I. / Megtakarításaink védelme
  8. Pénzügyi "vásárlói" tudatosság II. / Hitelek és kockázatok
  9. Pénzügyi "vásárlói" tudatosság III. / Életünk biztosításai
  10. Pénzügyi "vásárlói" tudatosság IV. / Bankolás civil módra
  11. A pénzügyi fogyasztók védelme
  12. A bankok elszámolása és ellenőrzésük - 2015.

 

 

A Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ a pénzügyi fogyasztók védelmének hatósági feladatait látja el. Így a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központhoz (PFK) lehet írásbeli kérelemmel fordulni akkor, ha a fogyasztónak a pénzügyi intézményhez benyújtott panaszára 30 nap elteltét követően nem érkezett válasz, illetve ha a válasz nem érdemi vagy nem teljes körű.

Ugyancsak bejelentéssel lehet élni a PFK-nál, amennyiben a panaszt nem a jogszabályban előírt módon kezelte, vizsgálta ki a pénzügyi szolgáltató vagy ha a szolgáltató válasza alapján egyéb jogsértést (például engedély nélküli tevékenységet folytatását) feltételez a fogyasztó.

 

A Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ elérhetőségei:

Ügyfélszolgálat címe: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.
Központi levélcím: H-1534 Budapest BKKP Postafiók: 777.

Telefon: 06-40-203-776
Fax: (36-1) 4899-102

Webcím: http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak

E-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu